Õppetöö

Tunniplaani leiab eKoolist.

Tundide ajad:

1.   8.00 –   8.45
2.   8.55 –   9.40
3.   9.55 – 10.40
4. 11.00 – 11.45
5. 12.05 – 12.50
6. 13.10 – 13.55
7. 14.05 – 14.50
8. 15.00 – 15.45

Söögivahetunnid:
 
  9.40 –   9.55
 10.40 – 11.00
 11.45 – 12.05
 12.50 – 13.10
 14.00 – lõunasöök (pikapäevarühm ja kõik soovijad 1.-9. klass)

Koolivaheajad 2021/2022 õppeaastal:

I vaheaeg 24. oktoober – 30. oktoober 2022.a;
II vaheaeg 22. detsember 2022 – 8. jaanuar 2023.a;
III vaheaeg 27. veebruar – 5. märts 2023. a;
IV vaheaeg 24. aprill – 30. aprill 2023. a;
V vaheaeg (v.a. lõpuklassid) 14. juuni – 31. august 2023. a.

Trimestrid:

I trimester:
 1. september – 25. november 2022
II trimester: 28. november 2022 – 10. märts 2023
III trimester: 13. märts – 14. juuni 2023

Ühtsete põhikooli lõpueksamite õppeained, vormid ja ajad 2022/2023. õppeaastal:

  • eesti keel (kirjalik) – 2. juuni 2023. a;
  • B1-taseme eksamiga ühitatud eesti keel teise keelena (kirjalik) –  26. mai 2023. a;
  • B1-taseme eksamiga ühitatud eesti keel teise keelena (suuline) – 26. mai; 29. –30. mai 2023. a;
  • matemaatika (kirjalik) – 7. juuni 2023. a;
  • valikeksam vene keeles, bioloogias, keemias, füüsikas, geograafias, ajaloos, ühiskonnaõpetuses või inglise, prantsuse, saksa või vene keeles võõrkeelena (kirjalik) – 12. juuni 2023. a;
  • valikeksam inglise, prantsuse, saksa või vene keeles võõrkeelena (suuline) – 12. –13. juuni 2023. a;
  • valikeksam inglise keeles (suuline) – 14. juuni 2023. a.

Tasemetööde õppeained, vormid ja ajad 2022/2023. õppeaastal:

4. klassi tasemetööde õppeained, vormid ja ajad on järgmised:

1) matemaatika (kirjalik) – 19. –22. september 2022. a;
2) eesti/vene keel (kirjalik) – 23. september; 26. –27. september 2022. a;
3) A1-keeletasemel eesti keel teise keelena (kirjalik) – 28. september 2022. a
4) A1-keeletasamel eesti keel teise keelena (suuline) – 28. –30. september; 3. –4. oktoober 2022. a;
5) loodusõpetus (kirjalik) –  10. –13. oktoober 2022. a.

7. klassi tasemetööde õppeained, vormid ja ajad on järgmised:

1) matemaatika (kirjalik) – 19. –22. september 2022. a;
2) eesti keel teise keelena (kirjalik) –  23. september; 26. –27. september 2022. a;
3) A2-keeletasemel eesti keel teise keelena (kirjalik) – 28. september 2022. a;
4) A2-keeletasemel eesti keel teise keelena (suuline) – 28. –30. september; 3. –4. oktoober 2022. a;
5) loodusõpetus (kirjalik) – 10. –13. oktoober 2022. a.

III kooliastme tasemetööde õppeained, vormid ja ajad on järgmised:

1) A2-keeletasemel inglise keel (kirjalik) – 17. –18. oktoober 2022. a;
2) A2-keeletasemel inglise keel (suuline) – 17. –21. oktoober 2022. a;
3) A2-keeletasemel saksa keel (kirjalik ja suuline) – 11. –12. jaanuar 2023. a;
4) A2-keeletasemel vene keel (kirjalik ja suuline) – 11. –12. jaanuar 2023. a.

Arengueesmärgid 2022/2023. aastal:

Arengueesmärgid tulenevad Kalamaja Põhikooli 2022. – 2026. aasta arengukavast. Üldeesmärk on, et põhikooli lõpetab loov, ettevõtlik, digitark, terviseteadlik õpilane. Selle saavutamist toetavad järgmised eesmärgid:

  • digipädevust ja ettevõtlikkust soosiv õpikeskkond;
  • turvaline ja tervist edendav õpikeskkond;
  • kogukonda ja õpetajaskonda kaasav juhtumismudel;
  • toetav töökeskkond.

Peamised tergevused 2022/2023. õppeaastal:

  • Digiõppe ressursside täiendamine;
  • füüsilise õpikeskkonna säilitamine ja parendamine:
  • kaasava hariduse parendamine ja toetamine;
  • personali arendamise toetamine;
  • individuaalse õpitee võimaluste loomine (konkursid, võistlused jne);
  • terviseteadlikkust toetavate ürituste korraldamine;
  • keskkonda ja kodanikualgatust soosivate ürituste korraldamine.

Õppenõukogude ajad:

Nr 1
1. detsember 2021
1) 8. klasside õpilaste loovtööde teemade ja juhendajate kinnitamine
2) Kokkuvõte 1. trimestri õppetöö tulemustest

Nr 2
23. märts 2022
1) Kokkuvõte 2. trimestri õppetöö tulemustest

Nr 3
7. juuni. 2022
1) Õppeaasta lõpetamine
2) Ainekiituskirjad

Nr 4
16. juuni 2022
1) Põhikooli lõputunnistuste väljaandmine

Nr 5
29. august 2022
1) Kokkuvõte 2021/22 õa
2) Suunised 2022/23 õa-ks
3) 2022/23 õa üldtööplaani kinnitamine

Õppetöö üldsätted:

Kiiresti muutuv maailm seab koolile oma nõudmised. Eesti kool peab seisma eesti rahvuse ja kultuuri säilitamise ning arengu eest, toetama Eestis elavate rahvusvähemuste kultuurilist identiteeti. samal ajal tuleb arvestada ka Eesti integreerumist Euroopaga. Rahvusliku hariduse edendamine on peamiseks garantiiks rahvusliku identiteedi säilitamiseks integratsiooniprotsessis. Kalamaja Põhikool on erinevate valikuvõimalusega üldharidust pakkuv põhikool, mis annab aluse õpingute jätkamiseks gümnaasiumis või ametikoolis ning loob aluse elukestvaks õppimiseks.

  • See tähendab rahvuskultuuripärandi tundmaõppimist, tutvumist teiste rahvaste kultuuridega, keskendumist keelte ja inimese- ning ühiskonnaõpetuse õpetamisele.
  • Infoühiskond seab omad tingimused, st oskust informatsiooni hankida ja seda kasutada, mis tähendab õpetamist ja õppimist kasutades laialdaselt IT võimalusi.
  • Õpilased peavad langetama oma elu suhtes olulisi otsuseid juba põhikooli lõppedes, seega on kool koht, kus kasvatatakse õpihuvi ja õpimotivatsiooni, tutvustatakse lapsi võimalikult paljude erinevate valikuvõimalustega.
  • Põhikool on koht, kus kujundatakse õpivajadus kogu eluks, pidev õpe on isikliku tööhõive tagamise tingimatu nõue.
  • Oluline on positiivse ja toetava keskkonna loomine koolis püstitatud eesmärkide saavutamiseks.
  • Laste õpetamisel ja kasvatamisel lähtume humanismi ja demokraatia põhimõtetest.

Kooli õppe-ja kasvatustöö üldeesmärgid:

Kalamaja Põhikooli kogu tegevus on mõtestatud ja suunatud õpilase arengule. Koolitöö eesmärk on rajada kasvatuses kindel alus isiksuse kujunemisele.

Koolitöö on suunatud:

  • õpilastes õpihuvi, -motivatsiooni ja vastutustunde kasvatamisele
  • õpilaste individuaalsuse väärtustamisele, võimetekohasele õppimisele
  • seadusi austava ja järgiva, oma kodanikukohustustest ja -vastutusest teadliku õpilase kasvatamisele
  • oma rahva kultuuri tundva ja austava ning eri rahvaste kultuuridest teadliku ja lugupidava inimese kasvatamisele õpilaste iseseisvuse, algatusvõime, teistega koostöövalmiduse arendamisele
  • õpilaste eneseteadvuse ja eneseusalduse arendamisele ja tugevdamisele
  • elukestvaks õppimiseks aluse loomisele, muutuvas õpi-, elu- ja töökeskkonnas toimetuleva inimese kujundamisele.